קלפים טיפוליים בערבית

קלפים טיפוליים בערבית כוללים מגוון משחקים וערכות קלפים טיפוליים לאנשי טיפול וחינוך מהמגזר הערבי. קלפים טיפוליים אלו כלי עבודה עשירים ויחודיים לעבודה עם ילדים ומשפחות. 
משחקים טיפוליים הם כלי יצירתי ונגיש לעבודה עם ילדים. המשחקים הם כלי אפקטיבי ליצירת קשר בין המטפל למטופל, המאפשר ביסוס יחסי אמון.
המשחק הטיפולי הוא אמצעי יעיל ליצירת קשר משמעותי עם הילד וכלי משמעותי להעמקת ההבנה של העולם הפנימי של הילד והקשיים עימם הוא מתמודד. עבור הילד, מרחב המשחק הוא אקט של יצירה, המשמש כמעין גשר בין המציאות הפנימית  של הילד למציאות החיצונית. היכולת של הילד וגם של המטפל לשחק מעידה על גישה  יצירתית לחיים בכלל. הקלפים הטיפוליים הם לב ליבו של הטיפול ולא רק אמצעי טיפולי. הקשיים של הילד באים לידי ביטוי בחוסר יכולת לשחק, להשתחרר, לדמיין, ולכן, תפקידו של המטפל הוא להביא את הילד למצב שיוכל לשחק. המחקרים העכשוויים שבודקים שימוש במשחק בטיפול בילדים בכלל ובילדים עם קשיים שונים בפרט, מגלים כי שימוש זה הוא אידיאלי לטיפול במתחים, הימנעויות, חרדות ובקשיים חברתיים, התנהגותיים ורגשיים. יש חשיבות גדולה לכך שהמשחק יהיה בשפתו של הילד ויחבור לעולמו התרבותי. לכן משחקים טיפוליים בערבית וקלפים טיפוליים בשפה הערבית הינם כלי חשוב למטפלים המשתייכים למגזר הערבי.

מציג את כל 62 התוצאות