Categories
מאמרים משחקים לכל המשפחה

משחקים לכל המשפחה – מאמר

משחקים לכל המשפחה

משחקים לכל המשפחה הם כלי לחיזוק הקשר בין הורים וילדים וחיזוק תקשורת חיובית. התקופה המודרנית מציבה לא מעט אתגרים עבור האדם הסטנדרטי, וכן עבור ההיקשרות שלו עם אנשים קרובים לו. המגוון הרחב של מוצרים טכנולוגיים מתקדמים הביא לכך שלאור התקשורת הווירטואלית – הקשר האמיתי, הריאלי תופס הרבה פחות מקום בחיי האנשים. במידה מסוימת, כל אחד שקוע עד כדי כך בעולם משלו, שבני אדם יכולים לחיות תחת קורת גג אחת ולהיות כמו זרים זה לזה. זוהי בעיה של ריחוק וניתוק היכולה להופיע בכל מערכת יחסים: בין בני זוג, הורים וילדים, אחים ואחיות, סבים ונכדים ועוד. האשליה שכולם נמצאים קרוב – אפילו בקבוצה המשפחתית בווטסאפ, היא זו שיוצרת למעשה את המציאות שבה כל אחד חי בבועה של עצמו.

למה דווקא משחקים?

קיימים כלים שונים המיועדים לשיפור התקשורת המשפחתית והזוגית, והפעלות מגוונות המאפשרות לפתוח את הלב ואת הרגשות הכנים ביותר של אנשים המתגוררים יחדיו, אך לא מרגישים כשלם אחד. אך הסיבה לכך שדווקא משחקים מביאים את התוצאות הטובות ביותר הינה פשוטה – מדובר בדרך מהנה, שבה החשיפות והתגליות החשובות ביותר נעשות בהיסח דעת, כאשר מלוא תשומת הלב מוקדשת לאלמנט המגשר – המשחק.

משחקים מכל הסוגים מזמן ידועים כדרך מעולה לעבור את החסמים הרגשיים של כל אחד מאיתנו, הן כלפי עצמנו והן כלפי הסובבים. בעת יצירת קלפי המשחקים לכל המשפחה הוטמעו טכניקות פסיכולוגייות בסיסיות המאפשרות להעלות קונפליקטים פנימיים חבויים, ליצור אווירה נוחה לשיחות נפש כנות, והכי חשוב, המשחקים משיגים את מלוא תשומת הלב של כל אחד מהשחקנים, גורמים להם להיות “בתוך” ההוויה המשפחתית וליצור את הדבר החשוב ביותר – אחדות ותחושת “ביחד”.

משחקים לכל המשפחה – משחקים מיוחדים ליצירת תקשורת חיובית

בעוד שניתן למצוא דרכים שונות לתקוף את החסכים המתוארים כאן, אנו נתמקד במשחקי קלפים לכל המשפחה. מדובר בדרך אפקטיבית והכי חשוב – מהנה, ליצירת תקשורת חיובית בתוך המשפחה, לבניית מסורת החשובה מאוד לקשר הבין-דורי (למשל, לקבוע שבכל שבת אחרי הצהריים משחקים כולם ביחד) ובאופן עקיף גם להתמודד עם משקעים שונים בתוך התודעה שלנו.
משחק קלפים ו\או משחק קופסא איכותי ומפרה דורשת את השילוב של שלושת המאפיינים האלה:
• עבודה על תקשורת משפחתית.
• יצירת פעילויות משותפות המערבות את כל בני המשפחה.
• התעמקות כל אדם בתחושותיו שלו, בהבנת תפקידו בהוויה המשפחתית ומקומו בבית.

סוגי משחקים לכל המשפחה

“משחקים שבלב” עמלים על פיתוח משחקי קופסא ומשחקי קלפים המסייעים ליצור את האינטראקציה שכל כך חסרה בימינו אנו בשגרה המשפחתית והיומיומית. ניתן לבחור את נושא וסגנון המשחק שהכי מדבר למשפחה שלכם ונותן מענה לצרכים. ניתן לבחור במשחק הדורש יותר דיבור, בעוד משחקי קופסא המתמקדים במשימות שונות ותחרותיות גדולה יכולים להשיג את מטרת יצירת הזיכרונות המשותפים הנעימים. ניתן למצוא במאגר של “משחקים שבלב” גם סוגי משחקים המותאמים למצבים טראומתיים שיכולים לסייע מאוד למשפחה שעברה אובדן. ניתן לפנות לייעוץ לצוות האתר לקבלת המלצות למשחקי קופסא המתאימים למשפחתכם.

כל משחקי קופסא וקלפים המיועדים לכל המשפחה מבית היוצר של “משחקים שבלב” נועדו קודם כל לפתוח את לב המשחקים כלפי עצמם וכלפי הסובבים. ההתאמה של הקונספטים הפסיכולוגיים והטיפוליים להרכב המשפחתי לוקחת בחשבון את הקשיים היומיומיים הקיימים במשפחות רבות, את הפערים הבין-דוריים שנפערים כיום יותר מפעם, זאת בשל העובדה שההורות הינה פעמים רבות מאוחרת יותר, והעולם משתנה במהירות מסחררת. המשחקים שפותחו על ידי טל זכרין וחברת “משחקים שבלב” יעזרו לכם לנשום בבטחה בבית שלכם ולחוש שכל האנשים שמתגוררים בו נמצאים שם לא במקרה, אלא שהם הסלע שלכם בעולם המורכב שבו אנו חיים.