משחקים שבלב
Categories
גוף נפש מאמרים

תרגילי ותנוחות יוגה לילדים

תרגול יוגה לילדים

מאת: אסנת ישראלי – מורה מוסמכת ליוגה מתמחה ביוגה עם ילדים ומשתתפת ב- UNITY YOGA, אירוע היוגה הבינלאומי.

תרגילי היוגה הומצאו לפני אלפי שנים על ידי חכמים הודים, והם מבוססים על תנועת החיות העופות צומח ודומם. תרגילים כמו כלב, הר, עץ ונחש מחזקים ומרפאים את גופנו, מלמדים אותנו לשמור על שיווי משקל וריכוז,עוזרים להכיר את שרירי הגוף ואיבריו ולשלוט בהם, אותם הודים גילו שכשהם נעים בקלות כמו צפרדעים או ציפורים, מתעגלים בגמישות כמו גשר או קשת הם לומדים לחזק את גופם ויחד עם זאת להרפות ולשחרר כמו החיות.

ילדים הם סקרנים ונענים בקלות לאתגר הגופני, תרגול יוגה מלמד אותם לא לאלץ את גופם לבצע תרגיל שקשה או מכאיב. הדרך הנכונה להשיג תוצאות היא להתאמן כל יום לאט ומעט, וכך עם הזמן הגוף יהיה חזק זריז וגמיש. כשילדים מודעים ומקבלים את המגבלות שלהם קל להם להתגבר עליהן מתוך החלטה נחושה.

כך לומדים להתאפק, להתרכז להקשיב לגוף להכיר ולקבל את מגבלותיו: האם אנחנו גמישים והמפרקים שלנו משוחררים? השרירים שלנו חזקים או חלשים? או שהשרירים שלנו מכווצים ואנחנו צריכים קצת יותר זמן כדי להשתחרר? מי שלא נהיה אם נתאמן, נוכל לעשות שינוי בדרך שהיא שמחה ומהנה.

תרגול כזה מלמד אותנו להיות סובלניים וסבלניים ולהאמין שביכולתנו לממש את הפוטנציאל שלנו. כשמתרגלים בהתמדה תוך כמה שבועות רואים הבדל ומבינים שקל יותר להתחזק כשנהנים ומרגישים בטוחים, ולא מתוך מאמץ. חשוב לחזק את שרירי הבטן, לשחרר את הברכיים, להיות מסוגלים להתכופף ולגעת עם אצבעות הידיים ברגליים, לשמור על כתפיים פתוחות, לנשום נכון, ולעמוד יציב על שתי כפות הרגליים.

ילדים מחקים את מה שהם רואים, ולכן חשוב שהמבוגרים ידריכו ויראו להם הרגלים שיובילו לחיים מאושרים בריאים ומלאי חיוניות. יראו להם שכדאי להקדיש זמן ותשומת לב לבריאות הגוף וחיוניותו, כדי לחיות חיים שמחים ומלאים. זה תפקידו של המורה ושל ההורה.

מה גרם ליוגה להחזיק מעמד לאורך אלפי שנים? מה הקסם של תרגילי החיות והצמחים שמושך אליו מיליוני ילדים ומבוגרים בכל העולם ? ובכן תרגול יוגה מפתח את הגוף אבל לא רק!
תרגילי היוגה מפתחים כוח רצון יכולת התמדה ונחישות. הם יפים ומאתגרים ומטפחים ריכוז ושליטה עצמית.

ביצוע התנוחות עצמן מאפשר לנו לטפח בעצמנו תכונות חשובות כמו, יציבות וגמישות, צניעות, להיות רגועים גם ברגעים מלחיצים ומפחידים, להאמין בעצמנו וביכולתנו להגיע הכי גבוה שאפשר, לקבל שינויים ומעברים בחיים בצורה נעימה, לזרום ללא מאמץ ולהגיע למקום הנכון, לפתח אומץ לב ונחישות, בטחון עצמי ומחשבות פתוחות נבונות ורגועות.
תכונות אילו חשובות לנו כי הן עוזרות לנו להתמודד ולהתגבר על קשיים חיצונים ופנימיים. ולחיות חיים איכותיים ושמחים. אם נכיר את תנוחות היוגה ויתרונותיהן נוכל להשתמש בהן לאורך כל החיים כמו בארגז כלים, שיהפוך להיות חלק משגרת היומיום שלנו.

הכי כיף זה לתרגל עם חבר או בקבוצה. ילדים בעלי יכולת גופנית יכולים לעזור לילדים שמתקשים. ברגעים שקטים ואינטימיים של שתוף פעולה הילדים נעשים רגישים, קשובים ומתחשבים וביטחונם העצמי גובר.

כל מי שמתרגל יוגה בהתמדה, מגלה כי ביכולתו לעשות כל דבר יותר טוב, אני בטוחה שהרווח כמו שאתם מבינים הוא הרבה מעבר לשיפור הכושר הגופני בלבד.
תרגילי יוגה יכולים להפוך כל רגע משעמם בבית ובחוץ למשחק, למסיבה עליזה, ולשעה של שקט וריכוז. אפשר להציג פנטומימה עם תנוחות יוגה, לפי סיפור מוכר או מהדמיון ולחזק את הכושר הגופני, כושר הביטוי, הדמיון והיצירתיות. ילדים נוטים להשתעמם בקלות מהאיטיות של תנוחות היוגה (שמבוגרים כן נהנים מהם) ולכן חשוב לעודד אותם לתרגל יוגה באופן דינאמי באמצעות משחק וכל פעילות יצירתית ומשעשעת. שימוש בתנועה כאמצעי לביטוי מאפשר לילדים בייחוד לכאלה שיש להם עודף מרץ, פורקן.

כשהילדים נענים לתפיסה היצירתית והמשחקית יוגה יכולה להפוך לחלק משגרת היום שלהם. ככל שהם יכירו יותר טוב את התנוחות כך הם ייהנו יותר מהביצוע.

אל תוותרו בקלות. זכרו: כל הצלחה דורשת עבודה וכוח רצון וחשוב שתעשה מתוך הנאה ושמחה.

כתבה: אסנת ישראלי, מורה מוסמכת ליוגה, מומחית בהוראת יוגה לילדים.

מידע חשוב

שעות פעילות
האתר לשרותכם 24/7
המשרד פתוח ימים א-ה בין השעות 9:00-16:00.
כתובתנו: הנורית 2/2 שדרות

אנחנו כאן בשבילך

יש לך שאלה?
אולי יש תשובות בעמוד שאלות ותשובות.
בכל מקרה נשמח גם לשמוע ממך בכל אחת מהדרכים הבאות:

שלחו לנו אימייל
תתקשרו אלינו
דברו איתנו בואטצאפ

עדין לא נרשמת למועדון הלקוחות שלנו?

מועדון הלקוחות של משחקים שבלב מאפשר לך לקבל לפני כולם עדכונים על משחקים ומוצרים חדשים.
מאמרים חדשים, מבצעים חמים והנחות מיוחדות השמורות אך ורק לחברי מועדון.

אנחנו מכבדים את פרטיותך ונשלח רק דברים שכיף לקבל.

טיפי עיצוב ובניית אתרים
0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן