משחקים שבלב
Categories
מאמרים משחק והתפתחות ילדים

כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים?

כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים?

כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים? זו שאלה שמעסיקה כל הורה כשנולד לו תינוק חדש. בין אם מדובר בילד הראשון במשפחה ובין אם כבר יש כמה, השמחה כמובן רבה – וכעוצמת השמחה כך גם מידת האחריות: התפקיד העיקרי של ההורים הוא להבטיח לכל ילדיהם צמיחה מיטבית, כבר מהימים הראשונים ולאורך כל תקופת הילדות, ובהתאם ישנם שלל מוצרים ואביזרים לתינוק שמטרתם תמיכה בהתפתחותו הפיזית, הרגשית והקוגניטיבית. ביניהם מתבלטים המשחקים, שבנוסף לתרומה להתפתחות מספקים פשוט כיף וזמן איכות אמיתי לפעוט ביחד עם ההורים (וכמובן שגם האחים הגדולים אם ישנם, הסבים והסבתות והדודים מוזמנים להצטרף).

איך לפתח גם מוטוריקה, גם יצירתיות וגם ראיה מרחבית?

הפרמטר העיקרי כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים, שמטרתם היא פיתוח יכולות כאלה ואחרות בקרב תינוקות הוא באופן טבעי היכולת שאותה רוצים לפתח – אם המטרה היא פיתוח המוטוריקה, ישנם אביזרים ומשחקים ייעודיים לכך, אם המטרה היא חיזוק היכולת להביע רגשות ישנם משחקים שמיועדים בדיוק למטרה חשובה זו, וכו’ (וכמובן שכדאי לגוון את המשחקים שמשחקים עם הפעוט, כך שכל היכולות שלו יתפתחו בהתאם לגילו).

דוגמה למשחק שמפתח הן את המוטוריקה, הן את הראיה המרחבית והן את היצירתיות היא ערכת היצירה פישר טיפ – ערכה שמגיעה בתיק גדול או בדלי גדול (1,200 יחידות), בדלי בינוני (עם 600 יחידות) או בקופסה קטנה (כשהאפשרויות הן פנדה, סוס ורוד, נסיכה או דינוזאור), כך שניתן להתאים את הערכה לגילו של הפעוט וליכולותיו. עוד כדאי לדעת שהמוצר אינו מכיל חומרים מזיקים לילדים, מעודד את היצירתיות ומאפשר לכל אחד ולכל אחת ליצור מה שירצו.

פאזל רגשות לעידוד הפעוטות להביע את עצמם

ההתפתחות הרגשית של הפעוטות והילדים היא אולי החשובה מכולם, ודוגמה אחת למשחק שמעודד הבעת רגשות חופשית, ללא חשש וברמת דיוק גבוהה היא פאזל רגשות. פאזל רגשות מתאים לגיל הרך, מלמד את הילדים על הרגשות השונים הקיימים בכל אחד ואחת מאיתנו, בכל גיל, ומעודד אותם להביא לידי ביטוי את אלה שלהם. באמצעות הפאזל הילדים מתרגלים תקשורת בריאה ונכונה וגם מתחילים ללמוד כיצד לווסת את הרגשות שלהם. עוד ניתן באמצעות הפאזל לפתח את התפישה המרחבית, את התפישה החזותית, את הקשר בין היד לעין, את המוטוריקה העדינה וכן מיומנויות קוגניטיביות שונות.

ערכים – גם בגיל הרך

עוד מרכיב שעלינו ההורים מוטלת האחריות לפתח אצל ילדינו, כבר בגיל הרך, הוא ערכים. משחק שכולל סולמות (שהם ערכים חיוביים) ומגלשות (שמבטאות התנהלות לא נכונה) הוא דרך מצוינת ללמד את הילדים כבר מגיל צעיר מאוד להבחין בין טוב לרע, כשבכל פעם שאחד המשתתפים מטפס בסולם ומתקרב אל הניצחון או מתגלש במגלשה, מתפתחת גם שיחה אודות הערך החיובי או ההתנהגות הלא רצויה.

בובות לכל גיל

בימינו ישנו כאמור מבחר מוצרים ואביזרים לתינוק ולפעוט, וניתן למצוא משחק מתאים לכל גיל ולכל מיומנות שברצוננו לחזק אצל הילדים שלנו. עוד דרך טובה להבטיח התפתחות מיטבית היא באמצעות בובות, שבכל גיל ממלאות תפקיד אחר בחיי התינוק/פעוט/ילד, ואגב, גם גידול בעל חיים בבית תורמת תרומה משמעותית להתפתחות הרגשית, הקוגניטיבית והערכית של כל ילד בכל גיל.

אם אתם מתמודדים עם השאלה כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים עבור ילדיכם, אנא צרו עימנו קשר וננסה לעזור לכם להתאים את המשחקים לצרכים היחודיים לכם.

כיצד לבחור משחקים ואביזרים מפתחים?

מידע חשוב

שעות פעילות
האתר לשרותכם 24/7
המשרד פתוח ימים א-ה בין השעות 9:00-16:00.
כתובתנו: הנורית 2/2 שדרות

אנחנו כאן בשבילך

יש לך שאלה?
אולי יש תשובות בעמוד שאלות ותשובות.
בכל מקרה נשמח גם לשמוע ממך בכל אחת מהדרכים הבאות:

שלחו לנו אימייל
תתקשרו אלינו
דברו איתנו בואטצאפ

עדין לא נרשמת למועדון הלקוחות שלנו?

מועדון הלקוחות של משחקים שבלב מאפשר לך לקבל לפני כולם עדכונים על משחקים ומוצרים חדשים.
מאמרים חדשים, מבצעים חמים והנחות מיוחדות השמורות אך ורק לחברי מועדון.

אנחנו מכבדים את פרטיותך ונשלח רק דברים שכיף לקבל.

טיפי עיצוב ובניית אתרים
0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן