משחקים שבלב
Categories
מאמרים משחקים ולמידה

משחקים ללימוד אנגלית

ללמוד אנגלית באמצעות משחקים

ללמוד שפה זרה זה תמיד קשה ומורכב. אחת הבעיות האופייניות למשימה זו היא הנכונות להשקיע פרקי זמן ארוכים לתרגום קבוע ויומיומי. בנוסף, גם כאשר יש נכונות, זמן ונחישות לתרגל מדי יום ביומו, למוח שלנו יש נטייה להתרגל להליכי למידה חוזרים ולהפסיק ל”רשום אותם לדיסק הקשיח” באותה היעילות. במילים אחרות, גם אם אתם מנסים ללמוד כל יום רשימה של 20 מילים חדשות, אם תעשו זאת בצורה דומה בכל פעם, תגלו שפחות ופחות מילים נשארות בזיכרון שלכם ביום למחרת.
כיצד מתמודדים עם המונוטוניות של לימודי אנגלית?
ילדים מתחילים ללמוד אנגלית הרבה יותר מוקדם כיום מפעם, לפעמים כבר מהגן, ולעיתים כל התהליך הזה נמאס עליהם כבר בשנים הראשונות בבית הספר. ומורים, מחנכים, חונכים סייעות והורים מודאגים מתחילים לחשוב ברצינות על הדרכים האפשריות לשיפור התהליך הלימודי עבור הילדים. כך, משחקים ללימוד אנגלית הם כלי המאפשר לילדים ללמוד בכיף ולצפות בקוצר רוח לפעם הבאה שבה אפשר ללמוד-לשחק. משחקים ללימוד אנגלית מאפשרים לנצל כל רגע העומד לרשות הילד הלומד והמבוגר האחראי המסייע לו על מנת לשפר את הביצועים, הנחלת הרגלים לימודיים חיוביים והחדרת מוטיבציה להשגת התוצאות הטובות ביותר.

מלבד השאיפות הלימודיות, ניתן להשיג מטרה חשובה נוספת – ליצור בקרב הילד את האסוציאציה שלימודים זה כיף, ושהיכרות עם מילים חדשות דרך משחק זה גם לימוד. הנחלה של רעיונות אלה תעזור מאוד לשמור על הצימאון לידע לכל אורך החיים, וגם יעניק כלים חשובים ללימוד עצמי גם בשלבים המאוחרים יותר בחיי הילד. ההבנה של עקרונות אלה מביאה שיטות משחק שונות ידועות כעזר מעולה ויעיל מאוד ללימוד אנגלית. עובדה זו נכונה עבור ילדים ומבוגרים כאחד. המשחק מגרה מספר אזורים שונים במוח, יוצר תחושת חווייתיות שמצדה “זורקת” אנדרופינים ומפעילה את הורמון הסרוטונין שמזרזים ומשפרים את מהירות העבודה של המוח. בנוסף, המשחק יוצר כל הזמן תנאים שונים, שגורמים למוח להתאמץ יותר – וכל דבר שדורש יותר מאמץ, מיושם בצורה טובה יותר. כך שזה לא רק מהנה יותר – זה גם הרבה יותר מועיל מבחינה חינוכית.

כיצד לשחק?
אנשי חינוך רבים עדיין חוששים להפוך את תהליכי הלימוד להנאה, ובעוד שמדובר בדרך לחזק ולהעשיר את הלימודים ולא תחליף מלא, עדיין ניתן לומר שתמיד אפשר לנצל את האפשרויות שנותן המערך הזה ולעשות זאת כמה שיותר ולעיתים קרובות. מומלץ לשחק עם הילד ב”גובה העיניים”, כאילו שניכם באותה שכבת גיל והמשחק מרתק עבור שני השחקנים. באופן אידיאלי, כדאי ששני ילדים ישחקו, קודם בהשגחה וסיוע של איש חינוך, ולאחר מכן גם לבד. שילוב של ההיבט החברתי בתהליך הלמידה והמשחק תשפר את הביצועים עוד יותר. במידה ואין חבר ללימודים, ניתן לשחק גם במסגרת המשפחתית בבית (פעמים רבות גם ההורים יכולים לנצל את ההזדמנות ולרענן את האנגלית שלהם).
משחקים באנגלית מ”משחקים שבלב”
“משחקים שבלב” מייצרים את השילוב העוצמתי ביותר בין אלמנט חינוכי, לאלמנט חברתי ואישי-נפשי. משחקי הקלפים המיועדים ללימודי אנגלית ברמה שונה כוללים משחק רביעיות סוחף ותקליטור לחיזוק החומר הנלמד ולסיוע בזמן המשחקים. “משחקים שבלב” הוקמו במטרה לפתח ולפק משחקים שעוזרים לכל תחומי החיים, תוך שמירה על מצב רוח מרומם וחיובי ותרומה אינסופית לעולמו הפנימי של הילד. הקלפים מורכבים, מעוצבים ונבחרים בהתאם לעקרונות אלה, כך שההורים ואנשי החינוך יכולים לנשום לרווחה מספר דקות וליהנות ממצב ייחודי זה, שבו הילדים עסוקים במשחק כובש ומעניין וגם מעשירים את אוצר המילים שלהם באנגלית. ניתן להשיג מטרות אלה תוך כדי המשחק בין ילדים, בין ילד להורה, או חבר בצוות החינוכי.

כדי להתרשם משלל המשחקים ללימוד אנגלית לחצו על הקטגוריה לבתי ספר.

מידע חשוב

שעות פעילות
האתר לשרותכם 24/7
המשרד פתוח ימים א-ה בין השעות 9:00-16:00.
כתובתנו: הנורית 2/2 שדרות

אנחנו כאן בשבילך

יש לך שאלה?
אולי יש תשובות בעמוד שאלות ותשובות.
בכל מקרה נשמח גם לשמוע ממך בכל אחת מהדרכים הבאות:

שלחו לנו אימייל
תתקשרו אלינו
דברו איתנו בואטצאפ

עדין לא נרשמת למועדון הלקוחות שלנו?

מועדון הלקוחות של משחקים שבלב מאפשר לך לקבל לפני כולם עדכונים על משחקים ומוצרים חדשים.
מאמרים חדשים, מבצעים חמים והנחות מיוחדות השמורות אך ורק לחברי מועדון.

אנחנו מכבדים את פרטיותך ונשלח רק דברים שכיף לקבל.

טיפי עיצוב ובניית אתרים
0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן