כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון
Full Screen

כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון

159

תיאור

כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון

כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון הוא משחק קופסה המשלב דמיון, עבודת צוות והנאה תוך כדי למידת פעולות מתמטיות. מטרת המשחק: כל מלח או צוות צריך להוביל את הספינה שלו לקו ההגעה בהתאם למסלול המסומן על ידי המצופים. המנצח הוא זה שהגיע לנקודת הסיום ראשון.

המשחק כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון (Le Cap est Bon) מתאים ל2-4 משתתפים בגילאי שמונה ומעלה. משך המשחק כ20 דקות.

המשחק כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון מכיל:

  • לוח המשחק .
  • 4 מצופים
  • שני צבעונים – לסמן מסלול.
  • שני לבנים –   לסמן קו יציאה / הגעה.
  • גליל כתום (המסמל מספר מטרה)
  • 4 סירות
  • 4 מקלות (ארוך, בינוני ו 2 קצרים)
  • חבל שחור, המכונה האטריה ומונח גם הוא בגביע.
  • 4 קוביות ( בעלי 4, 6, 8, 12 פאות).
  • שעון חול (המודד 30 שניות).
  • 4 דפדפות ו4 עפרונות.

איך משחקים בכיוון הרוח משחק לימודי ללימוד חשבון

הכנת המשחק: כל מלח (או צוות) בוחר סירה ולוקח דפדפת עם עפרון. מציבים את הסירות בקו היציאה או הגעה. בהתחלה, המצופים הצבעוניים מוצבים על המים. אפשר גם להחליט להציב רק אחד. במצב זה, המסלול יהיה עם כיוון השעון. לאחר מכן ממקמים את הגביע המכיל את המקלות והחבל, ואת שעון חול כך שכל אחד יכול להגיע אליו.

סבב ראשון וסבב כללי של משחק:

שלב 1: חישוב והצבת מקל או חבל על הלוח. סבב משחק מתחיל תמיד בזריקה של 4 הקוביות. המטרה היא לחשב מסלול טוב לסירה ואז להשתמש במקל או בחבל כדי להזיז אותה. הסירות מנסות, בסיבוב הראשון לעבור כמה שיותר קרוב למצוף האדום, המצוף הראשון במסלול. לאחר מכן צריך להבין את המסלול הטוב ביותר דרך חישוב פעולות על תוצאות הקוביות. יש לבצע פעולה (החלפה) אחד לפחות באמצעות תוצאות הגרלה. ארבע פעולות מורשות (סכום, חיסור, כפל וחלוקת) וניתן להשתמש בכל קוביה רק פעם אחת לכל היותר. לאחר מכן על המלח לכתוב בבירור את פעולתו (או את פעולותיו) המעורבים במחברת. לפעמים החישובים לא נכונים כתוצאה מחוסר זמן. במקרה כזה אין להזיז את הסירה.

הספינה מועברת עם החבל באותו אופן כמו עם מקל, אלא שניתן לסובב אותו סביב מצוף כרצוננו. כשכולם העבירו את הסירה שלהם (או לא), הכניסו את המקלות ואת האטריה לגביע, אנחנו מוכנים לתור הבא ולזריקת קוביות חדשה. יש לקדם את המגדלור הכתום במסגרת החופים (בסדר עולה). כך שמספר היעד יהיה שונה בכל סיבוב.

מהסיבוב השני ועד לסיום המשחק, המלח המוביל (בתחילת סבב חדש) יצטרך להשתמש לחישוב ב4 קוביות. ומבחינת שלב התנועה, החל מהסיבוב השני והלאה, הסירה שבראש הרגאטה תמיד תזוז ראשונה (גם אם המלח לא היה הראשון שתפס את מקל בתור הזה). הסירה במקום השני תשחק שנייה וכן הלאה.

המלח הראשון שנגע בקו הסיום עם גוף הסירה שלו הוכרז כמנצח.

המשחק כיוון הרוח משחק לימודי לתרגול חשבון פותח על ידי חוכמטיקה. למשחקים נוספים לתרגול ולמידה של חשבון.