משחקים שבלב
Categories
מאמרים משחקים וקלפים טיפוליים

משחקי קופסא

משחקי קופסא

המאה שלנו מביאה איתה שינויים טכנולוגיים רבים. אחד מאותם התחומים שהטכנולוגיה משנה הוא עולם הילדים שלנו. משחקי קופסא זה כבר ממש לא אותו הדבר כמו שהיה פעם. היום הילדים שלנו כמעט ולא מתעניינים במשחקי קופסא. היום כל משחק שהיה אי פעם משחק קופסא הפך למשחק מחשב. כמובן הטכנולוגיה של היום מקדמת אותנו קדימה וממש אי אפשר להתנגד לה, אבל היא גם מעלימה מן העולם משחקים שהילדים שלנו יכלו לשחק בהם.

עולה שאלה מאוד מעניינת, האם קיימים הבדלים כלשהם בין ילדים מהמאה שלנו לילדים מהמאה ה-20 והמאות הקודמות? האם השוני הזה ישתקף גם במבוגרים שהם יהפכו להיות?

משחקי קופסא – למה?

משחקי הקופסא של פעם נועדו לעזור לילדים לפתח את היכולת החברתית שלהם, את הדימיון, את היכולת המוטורית ואת היכולת השיכלית שלהם.

משחקי הקופסא שהיינו משחקים בהם פעם היו גורמים לילדים להיפגש ולפתח את היכולת החברתית שלהם. המשחקים שהילדים שלנו משחקים בהם היום לא תורמים ליכולת החברתית של הילד ובטח שלא גורמים להם להיפגש. היום הם נפגשים בצורה וירטואלית ומשחקים שם. חוקרים רבים מתחבטים בשאלה האם הטכנולוגיה של היום באמת יכולה להחליף את משחקי הקופסא מהתקופה שלנו. האם הקשר של הילדים עם המחשב יכול לספק להם את אותם הכישורים החברתיים שסיפקו לנו משחקי הקופסא. או שאולי כל הטכנולוגיה תרחיק את הילד מהחברים ולא תפתח אותו כפי שאנו מצפים.

איננו רוצים לפסול את המשחקים הטכנולוגיים אלא להוסיף להם בנוסף את משחקי הקופסא שרק יכולים לתרום להתפתחותו של הילד.

המשחקים המודרניים והפופולריים כיום הם בעצם משחקים אלקטרוניים. היתרון הבולט שלהם הוא שהם מפתחים לילדים את היכולת לשלוט במכשירים טכנולוגיים שונים. הילדים של היום הם מומחים גדולים בכל הקשור בשליטה במוצרים טכנולוגיים. מובן שזהו יתרון – הרי מוצרים טכנולוגיים הם חלק נכבד מחיי הילדים ואף המבוגרים. לכן הם יגדלו להיות מבוגרים בעלי יכולת לשלוט במכשירים טכנולוגיים ואף יוכלו ליישם חלק מהיכולת הזו בעבודתם בעתיד.

הורים רבים יעדיפו להעניק לילד יכולת קוגנטיבית וערכים נוספים מאשר לאפשר לו לבהות שעות במסך המחשב כאשרבאותו הזמן הוא היה יכול לשחק במשחק קופסא, בטלוויזיה. אך מאידך ההורים יעדיפו שלא להסתבך עם הוראות מסובכות למשחק קופסא ולאפשר לילד לשחק במשחק מחשב עם הוראות קלות. הורים נוטים להירתע מהוראות מסורבלות שפוגם בהנאה שלהם מהמשחק קופסא – אך הילדים של היום מחפשים את הקושי הזה ומוכנים לכל אתגר שהמשחק יספק להם. הילדים של היום יתעניינו יותר במשחק שדורש מהם יותר להתאמץ.

לסיכום, משחקי מחשב אמנם טובים ויכולים לפתח את הילדים מבחינה טכנולוגית אבל מומלץ להורים לנסות ולהכניס את הילדים לעולם משחקי הקופסא ולפתח גם את היכולות החברתיות שלהם.

מידע חשוב

שעות פעילות
האתר לשרותכם 24/7
המשרד פתוח ימים א-ה בין השעות 9:00-16:00.
כתובתנו: הנורית 2/2 שדרות

אנחנו כאן בשבילך

יש לך שאלה?
אולי יש תשובות בעמוד שאלות ותשובות.
בכל מקרה נשמח גם לשמוע ממך בכל אחת מהדרכים הבאות:

שלחו לנו אימייל
תתקשרו אלינו
דברו איתנו בואטצאפ

עדין לא נרשמת למועדון הלקוחות שלנו?

מועדון הלקוחות של משחקים שבלב מאפשר לך לקבל לפני כולם עדכונים על משחקים ומוצרים חדשים.
מאמרים חדשים, מבצעים חמים והנחות מיוחדות השמורות אך ורק לחברי מועדון.

אנחנו מכבדים את פרטיותך ונשלח רק דברים שכיף לקבל.

טיפי עיצוב ובניית אתרים
0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן